Czy influencer powinien mieć swoją stronę internetową?

Dziś już nikt nie ma wątpliwości: praca influencera jest dokładnie taką samą pracą, jak każda inna. Ktoś może powiedzieć, że w zasadzie niczego nie trzeba przy niej robić, ale często tak nie jest. Dana osoba na swój sukces pracowała całe swoje życie. Teraz jednak dostaje masę pieniędzy za jedno zdjęcie. Czy osoba, która działa w social mediach na pełny etat, powinna zakładać swoją własną stronę internetową?

Twoje social media mogą załatwiać wszystko


Zastanów się, co miałoby się znaleźć na takiej stronie. Jeśli byłaby ona tylko po to, żeby pokazać twoje zdjęcia, które i tak znajdują się na Instagramie albo innym portalu, to nie ma to większego sensu. Możesz jednak założyć stronę, jeśli obsługą swojej marki zajmujesz się sama. Za jej pomocą potencjalni reklamodawcy będą mogli się z Tobą kontaktować albo Ty będziesz mogła pokazywać ją jako oficjalną stronę zawierające wszystkie potrzebne im informacje. To wygodne rozwiązanie, bo przekazanie wszystkie w mailu może być ciężkie. A stronę możemy raz zaktualizować i będzie na niej wszystko, na czym nam zależy.

Wszystkie współprace dogadywanie są przez agencję


Inaczej sprawa przedstawia się, jeśli współpracujesz z agencją. Wiele osób decyduje się na wstąpienie do jednej z nich, żeby ułatwić sobie pracę, W takim wypadku podpisujemy kontrakt na określony czas, przeważnie pięć lat, dzięki czemu uzyskujemy dostęp do współprac z innymi osobami w agencji oraz lepszych ofert reklamowych. W takim wypadku większość influencerów ma na stronie agencji osobną zakładkę i nie muszą już samodzielnie niczego prowadzić. To agencja rządzi naszym wizerunkiem, posiadanie własnej strony internetowej mijałoby się z celem. Agencja załatwia wszystko za nas, nie potrzebujemy więc witryny.

Strona internetowa nie daje Ci wiele


Influencer to jeden z takich zawodów, w którym strona internetowa w zasadzie nie jest potrzebna. Posiadanie jej to dobry krok w stronę profesjonalizmu, ale raczej nie ma się co nastawiać, że w jej ramach coś będzie się odbywało. Większość współprac przychodzi do nas na maila, który jest podpięty pod nasze konto na portalu społecznościowym albo tym, który jest wyróżniony jako mail do wysyłania ofert. Stronę odwiedzać będzie ktoś raczej rzadko i nie przesądzi ona o wejściu z Tobą we współpracę. Jednak jeśli chcesz mieć swoje bardziej profesjonalne miejsce w internecie, to nie jest to zły pomysł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.