Jak zwiększyć pewność siebie

Jak zwiększyć pewność siebie bez stresu?

Pewność siebie ma orgomne znaczenie w życiu każdego człowieka. To właśnie ona pozwala nam z łatwością podejmować wyzwania czy dążyć do jeszcze lepszych wyników. Z kolei jej brak może prowadzić do bezczynności i marazmu. Zwiększenie pewności siebie może się zatem okazać receptą na sukces w życiu prywatnym i zawodowym – tylko jak się do tego zabrać?

Zwiększ pewność siebie – sprawdzone porady

Nikt nie rodzi się z dużą pewnością siebie – jest ona kreowana przez zachowania naszego otoczenia, a przede wszystkim przez nasze. Nietrudno stąd wysnuć wniosek, że możemy samodzielnie zyskać poczucie własnej wartości. Zwiększyć pewność siebie można na wiele sposobów. Wśród nich szczególną uwagę warto zwrócić na:

  1. Swoje zalety, nie na swoje wady. Nikt nie jest idealny, ale każdy człowiek posiada plusy, które wyróżniają go z tłumu. Skup się na nich i traktuj je jako środek do osiągania celów, zamiast nieustannie podkreślać swoje wady.
  2. Codzienne poprawianie swojich umiejętności i poszerzanie wiedzy. Nie przejmuj się, gdy natrafisz na pytanie, na które nie znasz odpowiedzi – postaraj się znaleźć ją jak najszybciej. Dzięki temu z każdym kolejnym zagadnaieniem będziesz coraz bliżej zostania ekspertem.
  3. Asertywność. Nie bój się mówić nie, kiedy nie jesteś w stanie lub nie chcesz wykonać dodatkowych obowiązków. Nie pracuj ponad siły, jeśli nie masz ochoty tego robić – staraj się dopasowywać do swoich wymagań, nie do życzeń innych.
  4. Inicjatywa. Nie czekaj, aż dobre pomysły innych osób zakrzyczą Twoje własne. Bądź kreatywny, twórz nowe idee, broń ich w czasie dyskusji i wreszcie wcielaj je w życie. Nic nie zwiększa pewności siebie tak, jak sukces: czy to w formie spełnionego postanowienia, czy wykonanego projektu.
  5. Akceptację. Każdy człowiek ma wady – ludzie pewni siebie po prostu je akceptują i przechodzą nad nimi do porządku dziennego. Pracuj nad swoimi słabościami lub zastępuj je innymi zaletami, by zaakceptować siebie jako całość.
  6. Realizację codziennych celów. Staraj się planować swój dzień na tyle, na ile to możliwe. Wypisz w punktach, co chcesz osiągnąć w każdej godzinie dnia. Nic nie motywuje tak dobrze, jak zrealizowane cele!
  7. Ignorowanie błędów. Każdy czasem zalicza drobne potknięcia. Nie rozmyślaj nad nimi zbyt długo – wyciągnij z nich wnioski i traktuj je jako cenne doświadczenia. Nie rozpamiętuj pomyłek – zadręczanie się nie cofnie czasu, a tylko pogorszy Twoje samopoczucie w przyszłości!