Siemię lniane – dlaczego warto stosować?

Błonnik jest niezbędnym elementem w diecie. Dorosła osoba powinna codziennie spożywać 25-40 g tego składnika. Jest to niezbędne do prawidłowego funkcjonowania jelit. Źródła błonnika w diecie to produkty pełnoziarniste, zboża, nasiona, pestki, warzywa i owoce. Z nasion najczęściej sięgamy po siemię lniane.

Siemię lniane – dlaczego warto stosować?


Siemię lniane jest bogate w błonnik. Pozwoli nam to uzupełnić ewentualne niedobory tego składnika w diecie. Błonnik z kolei pomoże nam w odchudzaniu. Nasiona siemienia lnianego możemy dodawać do płatków lub koktajli. Możemy również przyrządzić kleik. Wystarczy łyżkę nasion zalać szklanką ciepłej wody i zostawić na 15 minut. Po tym czasie kleik z siemienia lnianego jest gotowy do spożycia. Kleik ten pomoże nam w odchudzaniu a także w leczeniu hemoroidów. Śluz, który tworzy się z siemienia lnianego nawilża przewód pokarmowy i podrażniony odbyt. Co pomoże złagodzić ból towarzyszący przy hemoroidach. Dodatkowo siemię lniane jest bogate w błonnik, co zapobiega zaparciom. A to właśnie zaparcia są jedną z przyczyn powstawania hemoroidów.

Siemię lniane na odchudzanie


Siemię lniane odgrywa ważną rolę w procesie odchudzania. Zawiera dużo błonnika, który zwiększa uczucie sytości. Nasiona możemy dodawać do płatków czy koktajli. Kleik z siemienia lnianego możemy spożywać wraz z posiłkiem, bądź między posiłkami. W ten sposób unikniemy podjadania, co ułatwi nam drogę do wymarzonej sylwetki.

Zobacz również:
Jak znaleźć pracę?
Jak wstawać o 5 rano.
Jak zmotywować się do pracy
Jak się oświadczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *